רוסיה מאשרת: מפקד כוח וגנר אכן מת בהתרסקות המטוס

פנחס בן זיו No Comments on רוסיה מאשרת: מפקד כוח וגנר אכן מת בהתרסקות המטוס

הרשויות ברוסיה אישרו שיבגני פריגוז'ין ויד ימינו דמיטרי אוטקין אכן היו על המטוס שהתרסק. גורמים המקורבים לוגנר אמרו כי המטוס נפגע מטיל נ"מ: "נהרג בידי בוגדים". במערב ובקייב משוכנעים כי פוטין סגר חשבון עם מי שמרד בו, נשיא ארה"ב ביידן: "זה לא מפתיע אותי. יש רק מעט דברים שמתרחשים ברוסיה שלא קשורים לפוטין".

צילום: צילום מסך, רשתות חבריות
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מפקד קבוצת וגנר הרוסית, יבגני פריגוז'ין, נהרג אתמול בהתרסקות מטוס פרטי מצפון למוסקבה – כך אמרו הרשויות ברוסיה, שאישרו כי מנהיג ארגון שכירי החרב היה בין עשרת נוסעי המטוס שאיש מהם לא ניצל. בנוסף לפריגוז'ין, על המטוס היה גם יד ימינו דמיטרי אוטקין.

הרשויות ברוסיה לא נקבו בהודעתם בסיבה רשמית להתרסקות המטוס, שהמריא ממוסקבה לסנט פטרסבורג, בעוד שערוץ ברשתות החברתיות המזוהה עם קבוצת וגנר דיווח כי הוא נפגע מטיל נ"מ. הרשויות אמרו בשעות הערב כי מבצע חילוץ הגופות מהמטוס שהתרסק במחוז טבר הסתיים.

המטוס, מדגם "אמברר לגאסי 600", נעלם מהמכ"ם בשעה 18:11, ובתיעודים שפורסמו מהמקום הוא נראה צולל אל הקרקע ולאחר מכן עולה באש. באתר הרוסי "ריבאר" דווח תחילה כי ייתכן שפריגוז'ין רשם את שמו שם רק מתוך שיקולי בטיחות וזמן קצר אחרי ההתרסקות דווח על מטוס שני ששייך לוגנר נחת בנמל תעופה במוסקבה.

ואולם, בשעות הערב כבר התבהרה התמונה. "מנהיג קבוצת וגנר, גיבור רוסיה, פטריוט אמיתי של המולדת – יבגני ויקטורביץ' פריגוז'ין נהרג כתוצאה ממעשיהם של בוגדים ברוסיה", נכתב בערוץ "האזור האפור" המזוהה עם ואגנר, ושלו כחצי מיליון עוקבים. "אפילו בשמים הוא יהיה הטוב ביותר! תהילה לרוסיה!".

יבגני פריגוז'ין, נזכיר, הנהיג בחודש יוני מרד בראשי הצבא הרוסי – במחאה על ניהול המלחמה באוקראינה. המרד הסתיים כעבור יממה בלבד, ופריגוז'ין נשלח לגלות בבלארוס עם חלק משכירי החרב שלו. המרד של פריגוז'ין בשר ההגנה וברמטכ"ל של רוסיה היה אירוע חסר תקדים בתקופת שלטונו של ולדימיר פוטין, ובסוף השבוע של המרד אף פורסמו הערכות שרוסיה בדרך למלחמת אזרחים. בשעות שאחרי פרוץ המרד האשים פוטין את פריגוז'ין בבגידה. "זו דקירה בגב המדינה והעם הרוסי", אמר פוטין.

כתבנו שלמה ריזל מציין כי חיסול פריגוז'ין הוא בהחלט לא סוף הסיפור.

באזור מחנה 'וגנר' במחוז אוסיפוביץ' בבלארוס יש כעת שיבושים קשים באינטרנט סלולרי. כנראה כדי לטרפד נסיונות שלהם להגיב.

פה נראית תגובה ראשונה של וגנריסטים הלילה: "יש הרבה דיבורים כרגע על מה ואגנר יעשה; נגיד דבר אחד: אנחנו מתחילים. חכו לנו."

play-sharp-fill

יצויין, שלמרות השמועה הרווחת הטוענת ליהדותו של פריגוז'ין, הוא לא נחשב יהודי מכיוון שרק אביו היה יהודי אך אמו הייתה נוצרייה, לאחר מות אביו התחתנה אמו בשנית, גם הפעם עם יהודי, אך כאמור, פרוגוז'ין עצמו לא היה יהודי על פי ההלכה.



0 תגובות